søndag 5. juli 2009

Uke 2

Natt til tirsdag måtte jeg stå opp 04.00 for å levere to kursdeltagere på flyplassen i Porto(Taxi'en kom ikke). Det gikk faktisk ganske bra. Tirsdager blir det lite kiting. Denne dagen går bare til vasking av hus, til nye gjester. Denne uka var vi bare 5 stykker som skulle ha nybegynner-kurs. Ganske digg, mer kiting på oss, men bare ett problem. Ingen vind denne uka. Det er egentlig garantert vind her nede, men nå er det noe rart med været. Men det blir bra igjen snart.

Torsdagen sto vi alle tidlig opp. Turen gikk til Kabelbanen ca 1 time unna. Kabelbanen har to rails og noen kikkere. Er utrulig fett å stå der. For de kursdeltagerne som aldri har stått før, kan det være veldig vanskelig første gang. I siestaen (13.00 - 14.30), hadde vi matpause. Hadde kjøpt en diger vannmelon til 16 kr som samkte godt i solen. Vannet har en tempratur på ca 20'C. Super chill.. Trenger ikke våtdrakt.

De dagene vi har ønsket vinn, har vi dratt til Viana, ca 20 min fra Esposende. Der er det alltid litt mer vind på NV. Men vinden har ikke vært på vår siden denne uken. I mellomtiden, under ventingen på vind, har vi surfet, spilt fotball, voleyball, solet oss, blitt brune/rosa og småkitet (opptimistisk). Har fått kjørt mine nye takoon kiter, de er super chille kiter. Digger de!! Gleder meg til resten av utstyret kommer(mangler brett).

I tilleg til instruktørjobben har jeg fått en bestilling fra Goofy.no på 20 armbond og en annen bestilling på 2 headbands. Er nøtt til å bruke tiden effektivt:) jobbe, jobbe, sove,og jobbe!!

Onsdagen, før vi dro til Viana, stakk vi innom Gocardbanen. Alle syntes det var sykt fett. Dette hadde jeg aldri prøvd før. Jeg syntes det egentlig var lit skummelt, pga ingen sikring. Ikke bilbelte eller heldress! Toppfart på 90km/t. Men neste gang hvet jeg mer hvordan det funker. Litt mer gass;)hehe....


Lørdagskvelden hadde vi grilling's i hagen. Nydelig mat. Fikk opp stemmningen med mange drikkeleker og mimeleken som virkelig fikk folk i humør.
De fleste ble med ut på det store utestedet i Esposende. 3 etager. Jeg kjørte bilen for STAFF folket. Vi hadde det sykt fett. Musikken var skikkelig dårlig. Vi måtte derfor skape stemningen selv. Alle portogiserne så bare rart på oss. Kveldens dansing var kyllingdansen, hallingdans, leikaring, breakdance og kveldens høydepunkt "ringdansing".. Er ikke rart portogiserne ser rart på oss. hehe

Nå kommer vinden til Esposende. Gidder ikke skrive mer i dag. Håper dette blir ukas beste kitedag.

1 kommentar:

  1. Hei! Dette ser jo digg ut - håper du får noen fine vindfulle uker der nede da!

    :)

    Jorun.

    SvarSlett